Tisleifjorden rundt – 37,9 km

• Total stigning: ca 446 m
  • Egnet for sykkeltralle: Ja
  • Gradering: Blå (lett)
  • Merking skilt og kart: (F)
  • Servering: Oset, Langestølen

Turen er tilgjengelig i følgende apper:

Trailguide - din veiviser til de beste flytstiene. Stisykling.

Trailguide

En flott familie- eller treningstur i relativt flatt terreng rundt Tisleiafjorden på Golsfjellet i Hallingdal. Passer godt for de fleste og kan for en middels trent person lett tilbakelegges også med sykkeltralle.

Siden dette er en rundtur, kan du selvfølgelig starte der du selv vil. Denne beskrivelsen tar utgangspunkt i Oset Høyfjellshotell.

Følg veien fra Oset over Tisleiafjorden og kryss demningen. Veien stiger noe fra demningen til Buastølen/Furusetkrysset. Dette er ca 2 km med jevne motbakker. Herfra går det flatt og noe utfor til Langestølen (butikk og kafeteria).

Veien fortsetter videre langs elva Flya, der det er fint å fiske, til Flyvassdemningen. Kryss demningen og følg veien videre gjennom Lykkja og videre i retning mot Skogshorn. Følg skiltingen mot Nøreli.

Først en kilometer med friske utforkjøringer, før du kommer til turens bratteste motbakke. Omlag to kilometer med middels bratt stigning til Nøreli.

Fra Nøreli går det ny sykkelvei til Bleiktvedt. Herfra følger du veien til venstre og fortsetter forbi Golsfjell Fjellstue og Golsfjellet Hotell, langs Tisleiafjorden tilbake til Oset Høyfjellshotell.

Dette er rute F i kart som du får gratis/kjøpt på hotellene i området, eller kan laste ned her.

God tur!

Sykling, fjellsykling, familiesykling, mjølkevegen, Valdres, Hallingdal, Hemsedal, Golsfjellet. Foto: Thorgeir Røer
Oversiktskart for sommeropplevelser på Golsfjelelt. Vandring, Stolpejakt, Geocaching, Sykling, Fisking, Bading. Gol, Hallingdal, Valdres, Hemsedal.
Trykk her for å gå tilbake til oversikt over sykkelturene på Golsfjellet.

Del denne siden, velg delingsarena her: